lördag, juni 21, 2008

7 Veckor = 49 Dagar


Nu har det gått 7 veckor, hon gick upp fort i början av veckan men nu så äter hon sämre igen och då har vikten stått still i tre dar. Men hon har ju gått upp 2,4 kg allt som allt. Magen har vuxit 15 cm men en del är ju tuttar också som har blivit stora. Tyckte mig känna att det rörde sig idag men är inte helt säker, är som en flycktig känsla bara än så länge får se i kväll igen. Förra gången så fick hon ju på dag 58 men det tror jag inte hon kommer att få denna gång, tror att hon går längre. Känns inte som om det är riktigt lika många heller men det kanske bara är jag som inbillar mig, får för mig att hon var större förra gången men hon väger nu som hon gjorde då på slutet fast då vägde hon ju mindre från början. Blir lit nojjig på detta ska bli skönt när valparna kommit, så behöver man inte fundera på detta längre. Nu vill jag vara säker på att jag känner dem så att jag vet att de lever och mår bra.

Vikt 12,3 Kg +0,5 kg =2,4 kg
Bröstkorg: 61 cm + 1 cm = 7 cm
Mage: 56 cm +3 cm = 15 cm

Fostren är nu ca 10 cm långa, Livmodern fyller stora delar av buken. Vid den här tiden brukar fostren vara så starka att man kan känna och senare även se fosterrörelser genom bukväggen.

Inga kommentarer: